Idé nr 32/ Sloganlotteri

Jeg har faktisk praktiseret denne idé, men det ændre ikke ved at det er min og der næppe er nogen der har gjort det før mig (endnu)? Agter at praktisere den igen i forbindelse med afholdelse af Kort&Godt slogankonkurrence som afvikles fra januar til marts 2012.

For et par år siden samlede jeg en små 60 mennesker i et lokale i Filmbyen i Århus i forbindelse med en prøvefilmning og optagelse af præsentationsvideoer. Altså skuespillere i alle aldre og med meget forskellig baggrund. Efterfølgende fik de mulighed for at vinde en række produkter og ydelser fra mine virksomheder. De sad 4 og 4 omkring runde borde med bordnr. Hver deltager havde fået uddelt en blok papir med deres bordnr.

Jeg holdt 3 mindre oplæg omkring nogle forskellige retninger mine virksomheder skulle tage og bad mine tilhører om at skrive slogans på deres blokke/lapper med bordnr. mens jeg snakkede skulle mine skuespillere komme med forslag til slogans, skrive dem ned og smide dem i skålen på bordet. For hver slogan de 4 ved et bordet lavede desto flere lodder fik de i hatten. Når mit lille oplæg var færdig samlede jeg skålene og blandede sedlerne sammen. Herefter trak jeg lod. Var sloganet godkendt, hvilket det blev i alle tre tilfælde vandt alle omkring det bord der havde lavet sloganet en præmie og den som havde skrevet sloganet en lidt større naturligvis.

Sammenlagt på en 25 minutter fik jeg samlet ca. 1200 slogans, hvoraf jeg bruger det ene idag til mit castingsite Dansk Skuespillerkatalog (DASK, i daglig tale) DASK- Vi spiller en rolle, hele livet!

I forbindelse med afholdelsen af min idékonkurrence Kort&Godt i foråret agter jeg at gentage denne begivenhed med de virksomheder som er deltagende i konkurrencen, sådan at mit møde med virksomhederne og deltagerne ikke kun er online men også bliver mere personligt og nærværende.

(Kunne være fedt om man kunne samle 1000 mennesker, ik?)


Det´r bar en idé?

Mvh



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Idé nr 80/ Det vandrette Vindmølletårn

Idé nr 48/ Børnefinder applikation

Idé nr 67/ Alternative vindmøller