Idé nr 81/ Magnetsortering

Har netop samlet min datters nye skrivebord. Startede klokken 23.00 om aftenen fordi jeg MR 10 tommelfingre troede at jeg kunne samle det på en god times tid. da klokken var 2.30 kiggede konen ud... hva? Jeg gik i seng og blev færdig op ad formiddagen! Tak! Undervejes havde min søns Brio tog fornøjelsen af at strejfe søm og skruer. Men ikke alle og ved... da jeg så havde et større sorteringsarbejde med min datters perler kom ideen.



Hvis perlerne havde et lille stykke metal eller en magnetisk genstand, så kunne man med magneter med forskellig styrke faktisk hurtigt sortere farverne fra hinanden. Første fører den magnet me lavest styrke hen over perlerne og alle de grønne bed på, så den næste og alle de røde bed på osv.

Perlerne er måske ikke det bedste eksempel, men søm eller skruer kunne det være praktisk at kunne sortere på denne vis.


Det´r bar en idé?

Mvh

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Idé nr 80/ Det vandrette Vindmølletårn

Idé nr 48/ Børnefinder applikation

Idé nr 67/ Alternative vindmøller