Idé nr 31/ Idébanko

Var ved Pitch oplæg hos Ideeme (netværk) i Odense igår og fik en idé da jeg blev spurgt hvad jeg kunne tænke mig at pitche omkring til næste møde? Mit første svar var "jeg skal nok finde på noget" (Har jo en række ideer her at tage af) men i samme sekundt fik jeg ideen til en pitch-leg, som vi vel godt kan kalde Idébanko.

Spillet: En ordstyre trækker en opgave/udfordring/inspiration... Kunne være en seddel med et slogan eller en sætning "Vi vil så gerne have at du bliver lidt længere" sammen med et navneord "Abe" og en opgavetype... Opfind et produkt/ skab et koncept/ legetøj for voksne/ genstand til køkkenet osv.

(Sværhedsgraden kan varieres ved at inddrage flere eller færre krav?)

Når en blandt de tilhørende har en god eller en latterlig dårlig idé råber vedkommende "Banko", hvorefter denne rejser sig op og pitcher sin idé.

Ordstyren vurdere ideens originalitet og morskabsgrad via et karaktersystem 1-6. Man har forinden aftalt en række runder, hvor man kan samle point. Løser skaberen ikke opgaven ved at inddrage alle opgavens elementer går runden videre og en ny kan sige banko. Er der andre der også har idé til samme udfordring (efter at dennes er blevet godkendt) kan der høstes sidegevinster (point) fra ordstyren.

Man kunne have individuelle runder, parrunder eller hold af 4...

Meningen er naturligvis ikke at (nødvendigvis) opfinde den dybe tallerken, men at have det raller sjovt ;-)



Det´r bar en idé?

Mvh

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Idé nr 80/ Det vandrette Vindmølletårn

Idé nr 48/ Børnefinder applikation

Idé nr 67/ Alternative vindmøller