Idé nr 44/ Social nyhedsformidling (Curious)

De fleste af mine venner er på facebook, men omkring en gensynfest for min folkeskoleklasse kom det alligevel bag på mig at 1/3 ikke var, og min kone er heller ikke? Mange orkede ikke at bruge tiden på at navigere i disse platforme og fandt også meget af indholdet ligegyldigt, samtidig med at de ofte følte sig forbigået.

Hvorfor ikke skabe en social platform der bringer de bedste, sjoveste, mærkeligste posteringer så alle også dem udenfor facebook, twitter osv. kan følge med, uden selv at være aktive. Man ønsker måske at følge med i hvad vennerne laver, men i dette tilfælde kunne man tematisere det eller finde posteringer via søgeord. (Lidt youtube-agtigt)



Eksempel: Jeg skriver en sød anekdote fordi min datter har sagt noget sjovt, som jeg ønsker at dele med resten af landet/verden. Jeg klikker på "Del x formidling", og nu har jeg mulighed for at kategorisere min post i en til flere hovedkategorier/ temaer/ brancher.

Fra min egen hovedside (IP genkendelig) kan jeg indstille hvilke hovedtemaer/ brancher eller kategorier jeg ønsker at følge. Så hvis jeg eksempelvis er jæger postes alle indlæg omhandlende jagt i min tråd samt de tråde i en sekundær tråd hvor søgeordet jagt eller jæger indgår. Der kan indgå en række andre sorteringsvarianter og naturligvis blokkere folk fra som ikke deler saglige nyheder. Du kan kommentere, men hvis du ikke kommentere sagligt kan deleren også blokkere for dine kommentare fremadrettet og helt blokkere at de kommer i din tråd.

Du bestemmer selv din sides indhold fra din egen computer fordi den gemmer indstillingerne. Går du på en anden computer skal du starte forfra. Din side er på denne måde unik. På denne vis kan du holde dig opdateret på mange sociale platforme samtidig uden selv at være aktiv, men måske ligeså vigtig, holde dig opdateret omkring dine interesseområder.


Det´r bar en idé?

Mvh

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Idé nr 80/ Det vandrette Vindmølletårn

Idé nr 48/ Børnefinder applikation

Idé nr 67/ Alternative vindmøller