Idé nr 3/ Dobbeltterning



Et klassisk eksempel på hvordan man oftest får ideer til noget som i forvejen er tænkt, skabt og produceret. Troede faktisk jeg havde fået en god idé for så idag den 29 december at finde ud af at der var nogen der havde tænkt og handlet på den tanke jeg fik... men jeg ved med mig selv at jeg også fandt på ideen ,-) ud af 1000 ideer skal jeg nok finde 10 unikke ideer, mon ikke? men det viser lidt om vores tankemønster som mennesker? Tankevækkende ikke sandt?

Originalteksten er nedenfor!




Irritationen er ofte stor når man spiller ludo med konen. Hvordan kan det være at hun får så mange 6ere. Vi bytter terning... eller jeg tager hendes terning og nu slår jeg 6ere. Terninger har tendenser til at lande på nogen sider oftere end andre, selvom sandsynlighedstatistikere ville snakke mig i mod.

Hvorfor ikke have en terning med en terning indeni. Den yderste terning (skal) er gennemsigtig og har et hulrum så den tungere "Rigtige" terning kan tumle rundt. Når du slår med terningen ruller den gennemsigtige terning rundt, men det samme er tilfældet med terningen i midten.

Måske den gennemsigtige terning tilmed også har øjne, så har du her en dobbeltterning i dobbelt forstand. Inspirationen til terningen kom da jeg for få minutter siden postede ideen med kortholderen?


Det´r bar en idé?

Mvh

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Idé nr 80/ Det vandrette Vindmølletårn

Idé nr 48/ Børnefinder applikation

Idé nr 67/ Alternative vindmøller