Idé nr 1/ Stjernehimmel i loftet



Sidder flere gange om ugen og læser for min ældste datter i min fantasilæsningsbog. Når vi slukker lyset kommer de selvlysende stjerner frem i loftet, som jeg møjsommeligt har givet plads til som stjernebilleder og bogstaver. Loftet er blevet min datters legeplads når lyset er slukket.

Hvorfor ikke udnytte den plads loftet giver. Udvikle en plakat man med tegnestifter/tape kunne hænge i loftet, hvor de selvlysende stjerner var forhåndsmonterede. Så kunne man skifte dem ud efter månederne eller årstiden eller efter den aktuelle nattehimmel. Måske andre motiver end stjernerne kunne få plads, bogstaver, tal... osv. Man kan sagtens anvende den store bare plet i loftet kreativt uden det tager plads og tid og lys ;-)

Tanken til denne idé kom igen da jeg læste om Jespers ide nr. 77 med rulletæppet.

http://www.kortoggodt.info
http://www.fantasilaesning.dk

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Idé nr 80/ Det vandrette Vindmølletårn

Idé nr 48/ Børnefinder applikation

Idé nr 67/ Alternative vindmøller