Idé nr 14/ Søm som ravpluks

Inspireret af ideen fra før kunne man forestille sig et søm med lignende funktion.

Hader generelt skruer, ravpluks, maskine og alt det gøgl. men hammeren ved man sgu hvad er!

Ideen: Et søm som du kender det. Eneste forskel er at under toppen af hovedet er der en tværgående spilt der forhindre en kile i den midterste del af sømmet i at udløse sig. Når sømmet er banket i fjerner du spiltten og giver sømmet et DASK. Herefter bøjer der sig nogle metalstykker ud fra bunden af sømmet, skråt bagud, som fungere som en slags modhage.

Mekanismen indeni sømmet fungere som en kuglepen, når du trykker i toppen kommer der noget ud i bunden, i dette tilfælde blot ud til siden lettere bagudrettet.

Måske jeg skulle tegne det... selvom det nok ikke bliver så fikst?


(Statusopdatering den 16. december 2011)





Var til Julefrokost med en erhvervsnetværksgruppe i går. Her fortalte Tømremesteren at han engang havde været til 24 timers "søm seminar". Ja, søm... ikke også skruer, men søm! Mit spørgsmål var så, hvad snakker man om i 24 timer og hvem er med?

Det viste sig at de var 20 samlet over 24 timer og snakkede kun om søm, materialer, funtionalitet, rust, gnidningsmodstand osv. Det var eksperter indenfor alle dele af branchen fra flere lande der var samlet.

Hvad der først var ment som et "For sjovt spørgsmål" udviklede sig til et længere foredrag og tænk sig, det blev faktisk ret spændende. Jeg pitchede og tegnede naturligvis min ide her, som i en variationsform faktisk er ved at blive udviklet til sømpistoler. Jeg blev bekræftet i at jeg ikke var helt gal på den, men også at den skulle udvikles yderligere ellers ville den være for dyr at producere.

Men... jeg fik mig inviteret med til næste års "Søm-seminar", for han synes min idé var værd at fremlægge... Cool at skulle fortælle konen, sorry... smutter i weekenden skal til 24 timers søm-seminar ;-)

Skulle det komme så vidt, at han ikke glemmer mig, opdatere jeg naturligvis i detaljer... så andre der er interesserede kan følge med...



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Idé nr 80/ Det vandrette Vindmølletårn

Idé nr 48/ Børnefinder applikation

Idé nr 67/ Alternative vindmøller