Ide nr 4/ Rivehakkeren

Ja, undskyld mig navnet "Rivehakkeren" eller måske rivejernet. Lad mig sige det kort, jeg har ikke grønne fingre, når naboen læser dette griner han med. Af selv samme årsager bliver man opfindsom med tiden, fordi ukrudtet vokser.



Jeg var de første år i haven godt træls af at skulle skifte riven ud med hakkeren, når jeg kom til et stykke mælkebøtte. Det resulterede i at jeg vender riven på højkant/ siden og bruger den som hakke. I sandet, hård, stenet jord er dette ikke hensigtmæssigt for jeg har på denne vis ødelagt 2 river. Den ene fik bøjede et par tænder så den ikke kunne rive ordenligt og den anden knækkede selve riven af. Om det er kvaliteten af riven skal jeg ikke kunne gøre mig klog på.

Ideen er derfor at støbe et hakkejern fast som en del af riven i den ene ende af riven. Så kan du rive løs og når der kommer en mælkebøtte kan du tippe riven på højkant og sige "hak" (og komme dybt nok ned??) for så at rive videre, uden at skulle skifte redskab og uden at mishandle riven.

Har aldrig set den produceret og ved heller ikke om jeg er den eneste der ville synes den ville være fantastisk, men når du får den produceret og importeret fra Kina, så giv mig et ring for så har du en køber ;-)


Det´r bar en idé?

Mvh

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Idé nr 80/ Det vandrette Vindmølletårn

Idé nr 48/ Børnefinder applikation

Idé nr 67/ Alternative vindmøller