Idé nr 98/ Product placement i reklamefilm

Film i Danmark har ikke rigtig taget PP til sig, der er simpelthen for få visninger til at PP kan betale sig i forhold til de store budgetter. Lidt er vel bedre end ingenting skulle man mene, men det bliver da også brugt?



Det har altid undret mig en smule hvorfor man i reklamefilmene ikke i højere grad anvender PP. Her betaler virksomheden i forvejen for at få sit budskab presset ud til en bestemt målgruppe, ved et bestemt program og tidspunkt. Efter en kampagne til en mil på landsdækkende tv, har du haft 2-3 millioner visninger af din lille film... hvorfor ikke have nogle af dine gode venner til at betale for at det er en Toyota der kører forbi i baggrunden, eller at scenen tilfældigvis foregår med en gul måge som reflekteres i vinduet?

Hvis man tager det ind i sin ideudvikling af reklamefilmen fra starten, kan man få dækket en del af de udgiften der trods alt er ved landsdækkende reklamefilm?


Det´r bar en idé?

Mvh

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Idé nr 80/ Det vandrette Vindmølletårn

Idé nr 48/ Børnefinder applikation

Idé nr 67/ Alternative vindmøller