Idé nr 135/ Terresseplader

Nu er havesæsonen så småt begyndt, og man kan se at tingene ældes. Det er blot 6 år siden at vi fik svigerfar til at smide fliser ved store dele af parcellen, men nu begynder skuden at synke. Altså enkelte sten hist og her.

Jeg er jo selv ti tommelfingre, så jeg skal have andre til at rette op, hvis det skal gøres ordenligt. Begynder jeg, skal jeg alligevel bare have en anden til det senere. Men hvorfor ikke gøre det praktisk fra starten så sådan en som jeg kunne lave dette arbejde.



Forestil dig at man lavede nogle kvadratiske plader (skabeloner af let plast) hvori man kunne lægge sine sten. I bunden af pladerne skulle der være en filtdug så vand kunne trænge ned. Grunden til at du skal have plader er, at du da kan nøjes med at rette noget stabiltgrus af og spare sandbunden væk (Det svære) Ved at have større flader, kræves det heller ikke at din afretning er 100% lige men måske kun 92% lige uden at det kan ses. Du kan selv smide stenene i formen efterfølgende og kaste sand bagefter. Du undgår at enkelte sten synker, fordi spændingfeltet er bredt og du spare sandpuden, mindre ukrudt, lettere afretning og du kan tilmed lettere justere eller lave det der måtte blive grimt med årene... selv jeg ville kunne gøre det.




Det´r bar en idé?

Mvh

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Idé nr 80/ Det vandrette Vindmølletårn

Idé nr 48/ Børnefinder applikation

Idé nr 67/ Alternative vindmøller