Idé nr 79/ Online reklamekanal
Reklamefilmen er den bedste måde at markedsføre sig på. Punktum. Men det er også den dyreste. En ting er ideudviklingen og produktionen, men visningerne efterfølgende (altså markedsføringen) er meget dyr. Også bruger man midler på folk som jo end ikke gider at se eller forholde sig til ens produkt i den sidste ende. Så måske er man "påvirket", men hvis man ikke er målgruppen for denne Dansktop CD er det i nogen grad "Spildt".
Forestil dig en online reklamekanal hvor virksomheder selv kunne oploade deres reklamefilm. De kunne selv kategorisere dem nu de selv er deres målgruppe bevidst.
Hjemmesider/ IT platforme kunne få adgang til at vise disse film på deres online platforme, som for hver visning til gengæld fik et beløb af virksomheden. Bold.dk ville eksempelvis kun vise fodboldreklamer eller reklamefilm fra fitnesscenter eller fodboldudstyr, fordi deres besøgende er målgruppen som Bold.dk ville kunne tjene penge på... ganske som på AdWords?
Mulighederne og antallet af platforme her er dog mere vidtrækkende. Reklamefilmene kunne også køre på storskærme i storcentre, butikker og på åbne pladser hvor der kommer mange mennesker og naturligvis på Tv... Udvalget af reklamefilm ville blive større og hvis man kombinerede denne ide med ideen med brugerbestemte tv-reklamer ville det samlede marked vokse til alles tilfredshed. Virksomheden kan målrette sit budget og dermed få flere visninger får færre penge, set af de rigtige mennesker.
Forestil dig en online reklamekanal hvor virksomheder selv kunne oploade deres reklamefilm. De kunne selv kategorisere dem nu de selv er deres målgruppe bevidst.
Tør du se se verdens mest skræmmende reklamefilm? Klik på billedet
Hjemmesider/ IT platforme kunne få adgang til at vise disse film på deres online platforme, som for hver visning til gengæld fik et beløb af virksomheden. Bold.dk ville eksempelvis kun vise fodboldreklamer eller reklamefilm fra fitnesscenter eller fodboldudstyr, fordi deres besøgende er målgruppen som Bold.dk ville kunne tjene penge på... ganske som på AdWords?
Mulighederne og antallet af platforme her er dog mere vidtrækkende. Reklamefilmene kunne også køre på storskærme i storcentre, butikker og på åbne pladser hvor der kommer mange mennesker og naturligvis på Tv... Udvalget af reklamefilm ville blive større og hvis man kombinerede denne ide med ideen med brugerbestemte tv-reklamer ville det samlede marked vokse til alles tilfredshed. Virksomheden kan målrette sit budget og dermed få flere visninger får færre penge, set af de rigtige mennesker.
Det´r bar en idé?
Mvh
Kommentarer
Send en kommentar