Idé nr 71/ Selvvalgte tv reklamer
Ganske som reklamer i postkassen, kan reklamer i tv være forstyrrende for nogen og inspirerende for andre. Når man nu så flittigt kan købe sig adgang til forskellige kanaler, hvor ikke også kunne tilvælge/ fravælge sig visse typer af reklamer... ja helt vælge dem fra!
Tænk om du kunne få en tv kanal helt gratis, hvis du bare accepterede at de måtte vise dig 10 minutters selvvalgt reklame i timen. Ønsker du så kun 5 minutter må du til lommen, men valget er dit. På denne vis kan du måske helt slippe for at skulle betale for nogen kanaler overhovedet. Gratis tv og gratis reklamer?
Praktisk ville det så også være hvis du så kunne vælge hvilke type af reklamefilm du så gerne ville se. Det vil alt andet lige også være i afsenderens interesse, ikke at spilde penge på seere der går på toilettet eller zapper væk.
For virksomheden i den anden ende ville omkostningerne forbundet med tv-reklame blive reduceret, samtidig med at tv-stationen ville kunne tjene flere penge fordi de ville få flere virksomheder til at anvende mediet, nu visningerne blev billigere kontra det faktum at folk tilmed tilvælger deres reklametype.
En slags adsense, adword for Tv reklamer. Mere fleksibelt for seerne, mindre irritation og potentielt billigere kanaler. Flere kunder for tv-stationerne med øget omsætning og bedre og mere målrettet annoncering til den "Rigtige" målgruppe...
Teknikken er til det og med internet-tv lige om hjørnet... hmmm!
Værd at arbejde videre på ikke?
Tænk om du kunne få en tv kanal helt gratis, hvis du bare accepterede at de måtte vise dig 10 minutters selvvalgt reklame i timen. Ønsker du så kun 5 minutter må du til lommen, men valget er dit. På denne vis kan du måske helt slippe for at skulle betale for nogen kanaler overhovedet. Gratis tv og gratis reklamer?
Praktisk ville det så også være hvis du så kunne vælge hvilke type af reklamefilm du så gerne ville se. Det vil alt andet lige også være i afsenderens interesse, ikke at spilde penge på seere der går på toilettet eller zapper væk.
For virksomheden i den anden ende ville omkostningerne forbundet med tv-reklame blive reduceret, samtidig med at tv-stationen ville kunne tjene flere penge fordi de ville få flere virksomheder til at anvende mediet, nu visningerne blev billigere kontra det faktum at folk tilmed tilvælger deres reklametype.
En slags adsense, adword for Tv reklamer. Mere fleksibelt for seerne, mindre irritation og potentielt billigere kanaler. Flere kunder for tv-stationerne med øget omsætning og bedre og mere målrettet annoncering til den "Rigtige" målgruppe...
Teknikken er til det og med internet-tv lige om hjørnet... hmmm!
Værd at arbejde videre på ikke?
Det´r bar en idé?
Mvh
Tommy Duus
Kommentarer
Send en kommentar