Idé nr 161/ Sponsorfroretninger

Sad med nogle venner i weekenden og snakkede om løst og fast. Samtalen kom ind på at der i deres lille by i det Nordlige Jylland netop var åbnet en lokal frisør. Min kommentar var, at det var hårde tider at starte en sådan forretning, efterfølgende gik samtalen på hvordan man kunne skabe et koncept som ville give forretningen en alternativ indtægt.



Sæt nu at klipningen var helt gratis. Ville der så ikke komme kunder? Markedsføringsudgifter ville der ikke være nogle af. Eller bare billig klipning, lad os sige 100 kr. for en klipning. Sæt nu at kunderne kunne så vælge en gave i form af en rabatkupon eller gavekort fra en række sponsorer efter at have været klippet. Mens de bliver klippet, eller lige før, mens de venter eller efter kigger de på de forskellige tilbud.

Hver sponsor kan betale et mindre månedligt beløb for at få lov til at annoncere i forretningen og tilmed få kunder direkte fra butikken.

Hvis der er 20 sponsorer der betaler 2500 kr. i måneden. Hver klipning koster 100 kr. og der klippes 15 om dagen 6 dage om ugen. Derudover er der mersalg på ca. 100 kr. pr. kunde i form af hårvask, farve, hårplejeprodukter mv. En månedlig ca. omsætning på 110.000 kr. for en frisør. Det burde kunne give en god forretning også når huslejen og andre udgifter er betalt.

Konceptet kunne godt overføres på andre forretninger, men nok i overvejende grad til servicevirksomheder.


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Idé nr 80/ Det vandrette Vindmølletårn

Idé nr 48/ Børnefinder applikation

Idé nr 67/ Alternative vindmøller