Idé nr 142/ Shareshop

Grundlæggende er denne idé vel næppe ny. Det kunne bare undre hvorfor den ikke praktiseres i højere grad fordi der er så mange åbenlyse fordele forbundet med formen.

Et storcenter, som skyder op over alt, har den fantastiske egenskab at de tiltrækker kunder til hinanden. En køber sko et sted, bagerbrød ved siden af og de 3 par strømper i en anden forretning. Kunden kom efter skoene, men shoppede lidt ved siden af.

Mens storcenterne blomstre dør byerne, som bliver mere til Cafeer og finkulturelle aktiviteter. Men for de forretningsdrivende er tiden meget svær, næsten umulig.



Men hvorfor ikke invitere andre indenfor i din butik. Hvis du har 100 m2 og 100 besøgende om dagen, vil du vel stadigvæk have 100 besøgende om dagen hvis du havde 50 m2 eller 33 m2. Hvis du nu splittede forretningen op i 3 dele, så var i 3 der delte hinandens kunder, uden at nogen af jer mistede evt. omsætning, tværtimod. I stedet for 100 kunder om dagen vil du nu måske have 200 kunder, ikke nødvendigvis 100 nye kunder der købte hos dig, men de ved nu at du er der, hvilket jo er forudsætningen for en handel på et eller andet tidspunkt. Desuden reducerer du huslejen markant, og I kunne lave fælles markedsføring. Flere penge sparet, smartere mere dynamisk markedsføring og flere kunder for alle...




Det´r bar en idé?

Mvh

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Idé nr 80/ Det vandrette Vindmølletårn

Idé nr 48/ Børnefinder applikation

Idé nr 67/ Alternative vindmøller