Idé nr 122/ Findelønsordningen

Har længe haft en idé i hovedet, som jeg faktisk også har levet ud for nogle år siden. Tanken blev atter sat i søen, da jeg så at min gode barndomsven satte huset til salg... I Løgumkloster??! Hvad er lige liggetiden der i disse dage... den får han sgu aldrig solgt, og da slet ikke til prisen, selvom 900.000 for en rimelig villa da er pissebilligt.


Brians hytte. Klik på billedet og du kommer til salgsopstillingen ;-)


Summa summarum: Hemmeligheden ved at få solgt er, at der er nogen der først ser salgsopstillingen og dernæst kommer forbi og ser skidtet. Jo flere man kan få forbi og se skidtet desto større er sandsynligheden for en handel! IK?

Hvordan kan man så sprede budskabet, på en anden og bedre vis end mægleren som jo på gammeldags vis præsenterer den på hjemmesiden og i lokalavisen og køberarkivet naturligvis. Men vi skal længere ud... helt ud hvor kraverne de vender. Vi skal have andre til at hjælpe os med at sprede budskabet.

Afsæt en dusør til den der finder køberen til huset. Alternativt skal du alligevel gå ned i pris en 5-6 gange før der er nogen der slår til og du har stået med dobbelt husleje, usikker bankrådgiver og en knude i maven i de næste 18 måneder eller mer. Få nu lorten skudt af.

Findeløn: Henviser du køberen af dette hus modtager du 50.000 kr. i findeløn... inden den 1. august 2012??

Så tror jeg nok lige at folk deler den på facebook, for sæt nu jeg kender en... Der er bare ikke nogen der kender nogen der gider at flytte til Løgumkloster, men folk spreder budskabet lystigt og salgsopstillingen bliver vist, der kommer flere snushaner forbi og vupti er huset solgt... uden at nogen har efterspurgt dusøren? Og hvis... her er 50.000 kr. og tak for hjælpen, vi var ved at sætte det 100.000 ned alligevel?



Så tror du måske, at det er ren teori? Men det er det ikke. Mine svigerforældre satte deres murermestervilla i Vamdrup ved Kolding til salg. Jeg vidste at den ville de tage rigtig lang tid om at sælge, så jeg besluttede at jeg ville hjælpe uden at involvere dem. Jeg gav via facebook en findeløn på 30.000 kr. til den der fandt en køber. Resultat: Svigerfar kunne ikke forstå hvorfor der pludselig kom så mange besøgende på salgsopstillingen, men det vidste jeg. Ikke at det var potentielle købere, men folk der ville kigge på hvad de ville sælge videre... 4 måneder senere var huset solgt.

Som den gode svigersøn jeg jo er fortalte jeg heller ikke noget til dem efterfølgende, skulle ikke høste alt for billige point ;-)

Var det pga. findelønnen? Hvem ved... men jeg spredte budskabet!

Her er linket til facebooksiden... dengang var der flere fans ;-)

Klik her


Sådan gør du:

  • Fastsæt en dusør, jo højere desto bedre. (50.000 kr.)
  • Fastsæt en udløbsdato for salg og indløsning af dusøren. 
  • Henvis til ejendomsmægleren og salgsopstillingen.
  • Skriv at dusøren kun kan uddeles til en formidler. 



Tekst eksempel:

  • Find køberen til dette hus og tjen 50.000 kr.
  • Link til salgsopstillingen: www.xxx.dk
  • Er salgsaftalen underskrevet af en køber som du har formidlet senest 1. august 2012, tilfalder der dig 50.000 kr. (Beløbet er skattepligtig)
  • Henvendelse om udbetaling af dusøren skal ske senest 1. september 2012
  • Du skal kunne dokumentere at du har formidlet kontakten.
  • Dusøren udbetales kun en gang. (I tilfælde af at flere gør krav på dusøren og som kan dokumentere at have formidlet salgsopstillingen til køberen, er det den der kan dokumentere at have været først med formidlingen der får udbetalt pengene. Hvis dette ikke kan dokumenteres, er det den der henvender sig først der får udbetalt pengene. Er der flere formidlere, kan disse evt. aftale at dele pengene)





Det´r bar en idé?


Som tak fordi du gad at læse mine ideer giver jeg dig og dine venner et sponsoreret gavekort. (Vandregave) KLIK HER
Følg anvisningerne fra siden og aktiver din egen Vandregave med koden: dengodeide 

Bemærk: Vandregaverne er også min idé ;-)


Mvh


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Idé nr 80/ Det vandrette Vindmølletårn

Idé nr 48/ Børnefinder applikation

Idé nr 67/ Alternative vindmøller