Idé nr 98/ Product placement i reklamefilm
Film i Danmark har ikke rigtig taget PP til sig, der er simpelthen for få visninger til at PP kan betale sig i forhold til de store budgetter. Lidt er vel bedre end ingenting skulle man mene, men det bliver da også brugt?
Det har altid undret mig en smule hvorfor man i reklamefilmene ikke i højere grad anvender PP. Her betaler virksomheden i forvejen for at få sit budskab presset ud til en bestemt målgruppe, ved et bestemt program og tidspunkt. Efter en kampagne til en mil på landsdækkende tv, har du haft 2-3 millioner visninger af din lille film... hvorfor ikke have nogle af dine gode venner til at betale for at det er en Toyota der kører forbi i baggrunden, eller at scenen tilfældigvis foregår med en gul måge som reflekteres i vinduet?
Hvis man tager det ind i sin ideudvikling af reklamefilmen fra starten, kan man få dækket en del af de udgiften der trods alt er ved landsdækkende reklamefilm?
Det har altid undret mig en smule hvorfor man i reklamefilmene ikke i højere grad anvender PP. Her betaler virksomheden i forvejen for at få sit budskab presset ud til en bestemt målgruppe, ved et bestemt program og tidspunkt. Efter en kampagne til en mil på landsdækkende tv, har du haft 2-3 millioner visninger af din lille film... hvorfor ikke have nogle af dine gode venner til at betale for at det er en Toyota der kører forbi i baggrunden, eller at scenen tilfældigvis foregår med en gul måge som reflekteres i vinduet?
Hvis man tager det ind i sin ideudvikling af reklamefilmen fra starten, kan man få dækket en del af de udgiften der trods alt er ved landsdækkende reklamefilm?
Det´r bar en idé?
Mvh
Kommentarer
Send en kommentar